(Intervju Finance) Boštjan Mencigar, FMC: Potrebujemo svežo kri in zamisli
08. maj 2017
Boštjan Mencigar, direktor podjetja FMC, pravi, da sta pri sodobnem poslovanju na trgu IT poleg izdelka in njegove cene pomembna še pristop ponudnika in dokazana dodana vrednost rešitve za stranko.
Končno lahko rečem, da se Slovenija začenja odpirati in na posel gledati drugače. V preteklosti so bile naveze med ponudniki in strankami znane, obstajali so dvorni dobavitelji, zdaj pa je teh navez manj. Zaposlenim v podjetju že v začetku leta rad povem, da z vsakim 1. januarjem zasveti zelena luč za sistemske integratorje. Vsi imamo priložnost za osvajanje novih projektov, moramo pa biti prilagodljivi in učinkoviti. Vse lahko osvojiš, če se pravočasno odzoveš in obrneš, prisluhneš stranki in ji rešiš problem. Če si dober, lahko dobiš katerokoli stranko. Seveda moraš biti profesionalen in imeti prave odgovore na vprašanja. Je pa res, da še dolgo ne bomo na ravni tujine. Tam se odločitve sprejemajo precej hitreje kot pri nas.
Kaj vas najbolj moti?
V Sloveniji me najbolj jezita zaspanost oziroma nepravočasno sprejemanje odločitev in dejstvo, da nihče za nič ne odgovarja. V praksi to pomeni, da se projekti sprejemajo zelo počasi ali pa sploh ne, pogosto se vrtimo v krogu. Zato vse bolj zaostajamo za tujino. Želel bi si več odločnosti – če se nekdo odloči za projekt, naj ga izpelje do konca.
Večina podjetij ob hitri rasti začne pogledovati na trge zunaj Slovenije. Kam ste se usmerili vi?
Na trge v regiji Adriatik, Rusijo, Azerbajdžan ter arabske države, kot so Združeni arabski emirati, Katar in Kuvajt.
Zakaj?
Ugotovili smo, da povsod ali pa pod črto preprosto ne moremo biti najcenejši ponudnik, lahko pa strankam kot sistemski integrator pripravimo zelo specifične rešitve. Odločili smo se, da bomo delali drugače, spremenili odnos do strank – v njihovih očeh moramo biti preprosto najboljši.
In so vas sprejeli?
So. Bržkone zato, ker niso čutili, da smo pravi Slovenci, ki bi opravili nalogo in odhiteli domov. Ko prideš k tuji stranki, moraš biti njen. Vzeti si moraš čas za razumevanje ljudi in njihove kulture – sprejeti jih moraš, potem lahko tudi oni tebe sprejmejo in ti zaupajo. Slovenci tujino podcenjujemo, posebej trge nekdanje skupne države. To je napaka. Tudi sam sem se za potrebe posla naučil ruskega jezika, ker sem ugotovil, da sicer v Rusiji z angleščino ne bom opravil tako rekoč nič.
Je v tujini računalniški kruh bolj bel?
(Smeh.) Drži, v tujini so marže in zaslužki boljši, pa ne samo to. Tuja podjetja bolj cenijo odnos ponudnika, cena ni edino merilo. Slovenska napaka je zakon o javnih naročilih, ki diktira, da je pri projektih glavno merilo cena – in to državi in panogi še kako škoduje. V tujini so pomembne reference, prilagodljivost ponudnika, naprednost rešitve. Tujina zahteva več, a to tudi plača. FMC je zadnja tri leta v tuje trge vlagal precej truda in sredstev. Strankam smo morali dokazati, da si želimo skupnih projektov in rezultatov. Od obiska ene delegacije v tujini še ni posla.
Kolikšen delež prihodkov ustvarite v tujini?
Lani smo v tujini ustvarili 15 odstotkov vseh prihodkov, naš načrt pa predvideva, da bomo zunaj Slovenije v letu 2020 ustvarili že 40 odstotkov prihodkov.
Po čem se razlikujete od drugih ponudnikov IT-storitev in sistemskih integratorjev?
Od konkurence se poleg že opisanega pristopa do strank ločimo še po tem, da dajemo čedalje več poudarka rešitvam, ki jih razvijemo sami. Letošnji poslovni imperativ je, da bi 30 odstotkov projektov izvedli z novimi rešitvami. Rešitve s področja informacijske varnosti razvijamo že od leta 2009 in z njimi uspešno ščitimo poslovne komunikacije podjetij. Poleg zaščite komunikacij v podjetju in na terenu nas zanima tudi širši vidik varnosti v okviru digitalne družbe in pametnih mest. Smo člani konzorcija strateških razvojno-inovacijskih partnerstev (SRIP) s področja pametnih mest in skupnosti, kjer želimo v sodelovanju z drugimi slovenskimi podjetji narediti globalni preboj.
Pa se taka sodelovanja obnesejo?
Se. Nobeno podjetje danes ni vsemogočno, zato vedno vabimo nove partnerje, iščemo nova zavezništva ter dopolnilne partnerje za projekte doma in v tujini. Smo člani združenja ZITEX pri GZS, kjer sodelujemo s številnimi izvozno naravnanimi podjetji. Zavedamo se, da je gospodarska diplomacija zelo pomembna tudi za panogo IKT.
Kaj so trenutno največji izzivi podjetja?
Izzivi FMC so povezani predvsem z reorganizacijo, ki smo jo opravili. Projekte in področja, ki jih nismo videli kot del naše prihodnosti, smo opustili, namesto njih pa uvedli nove in ustvarili nova delovna mesta. Še največji izziv je kadrovanje, saj težko najdemo primerne mlade kadre, zato se povprečna starost zaposlenih v podjetju povišuje. Menim, da za dolgoročni razvoj potrebujemo tudi mlade ljudi in takšne, ki razmišljajo drugače. Potrebujemo svežo kri in zamisli.
Kako pa rešujete te izzive?
Recimo tako, da sploh nimam lastne pisarne. Prejšnje mesece sem deloval med sodelavci v prodaji, gledal, kako delajo, in način dela primerjal s tujino. Zadnja dva meseca sedim med tehniki in spremljam, kako usklajene so kompetence med tistim, kar delamo, in tistim, kar prodajamo. Ugotovil sem, da potrebujemo več odprte komunikacije med oddelki in zaposlenimi. Zato smo uvedli tako imenovane torkove table, kjer zaposleni predstavijo svoje delo drug drugemu. Odprta komunikacija ter izmenjava vsebin in dosežkov sta pozitivno vplivali na produktivnost zaposlenih pa tudi njihova pripadnost podjetju je boljša.
PRIJAVA NA NOVICE
Ostanite v koraku z novostmi na področju sistemske integracije.
REŠITVE |
IKT infrastruktura |
Telekomunikacije |
Pametna mesta |
Podpora IT procesom |
STORITVE |
Storitve v oblaku |
Vzdrževanje in upravljanje |
Svetovanje |
Storitveni projekti |
O PODJETJU |
Kdo smo? |
Kje smo? |
Kontakti |
Zakaj FMC? |
Zaposlitev in kariera |
KOMPETENCE PODJETJA | |
Nacionalno Tajno |
HITRI KONTAKT |
FMC d.o.o T: +386 (0)59 209 300 |